En el marco de la celebración por el Día Internacional de la Mujer, la LUPUS FOUNDATION OF AMERICA, organización voluntaria de salud enfocada en el LUPUS, destaca el trabajo de la Dra. Graciela Alarcón, profesora emérita y ex alumna de nuestra institución.

Mira aquí el artículo de la LUPUS FOUNDATION OF AMERICA sobre la Dra. Graciela Alarcón.

International Women’s Day: Celebrating Achievements of Lupus Researchers

In honor of International Women’s Day, we want to celebrate women who have made an incredible impact in the lupus research field. Below, we’ve highlighted a few of these phenomenal women:

Graciela Alarcón, MD, MPH

Alt text

Dr. Alarcón has led frontline research nationally and internationally on the impact of lupus in minority populations. Her research was the first to explain the role of socioeconomic factors in lupus, specifically in Hispanic and African American populations.

Dr. Alarcón studied medicine in Lima, Peru and completed her rheumatology training at Johns Hopkins University Medical School and Hospital. She later returned to Peru and created the country’s first ever Rheumatology Unit at Cayetano Heredia University Hospital, which is now named after her.

In 2011, Dr. Alarcón received the Evelyn V. Hess Award for her incredible impact on the lupus research field and her commitment to training the next generation of lupus researchers – in the U.S. and around the globe.